Olajban sült krumplis pogácsa

Hozzávalók:
  • 4-5 nagyobb krumpli
  • élesztő
  • tej
  • cukor
  • liszt

Elkészítés:
Gyerekkorom nagy kedvencét hoztam most el. Igaz, eredetileg Éva játékára akartam készíteni, de oda már elküldtem a nevezésemet. :)

A krumplikat héjában megfőzzük. Letisztítjuk, áttörjük krumplinyomón. Az élesztőt felfuttatjuk és hozzáadjuk a krumplihoz, majd annyi liszttel dagasztjuk tovább, amivel jól formázható tésztát kapunk, letakarva a duplájára kelesztjük, majd ujjnyi vastagra nyújtjuk és pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Letakarva még egy fél órát pihenni hagyjuk (ez nálam most elmaradt, sajnos meg is látszik a végeredményen). Forró olajban kisütjük, frissen, melegen tálaljuk. 

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki, lehet hogy csak kicserélem . Guszta és finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom:) Nálunk is gyakran volt ilyen gyerekkoromban, valamilyen leves után.

    VálaszTörlés
  3. Atyavilág! Gyermekkorom nagy kedvence! Mesi! Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  4. Imádom!! Én csak azt látom, hogy gyönyörűségesek ezek a pogácsák, olyan enni valóak. Krumplileves mellé szoktam sütni, vagy egy pohár tea mellé vacsorára eszem.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon hasonlót készítek húsok mellé, vagy lekvárral fogyasszuk :) Fincsi!

    VálaszTörlés
  6. Nálunk meg krumpli pacsának hívjuk:)

    VálaszTörlés
  7. Éva, Rád bízom a döntést, ezt viszont melegen ajánlom! :)

    Trollanyu, Nekem is így maradt meg, régen nem ettem már, aztán most Éva játéka kapcsán eszembe jutott! :)

    Pocilakóra várva, ezen nem is csodálkozom! :) Puszi Nektek, remélem minden rendben van!

    Gizi, köszönöm! :) Én is csak teát iszok mellé! :)

    Vicuska, lekvárral??? Ezt legközelebb mindenképp ki fogom próbálni! :)

    Roza, én is próbáltam megtudakolni a nevét, mert pampuskára emlékszem, de az inkább a szalagos fánk! :)

    VálaszTörlés
  8. Imádom! Anyukám gyakran készít ilyet. El tudnék venni a tiedből is egyet, kettőt, hármat... :)

    VálaszTörlés
  9. Mesi majd nézzél már be hozzám szeretnék egy díjat adni neked!

    VálaszTörlés
  10. Kati, ajánlom! :)

    Gabriella, köszi! :) Nagyon szívesen megkínálnálak vele! :)

    Éva, nagyon kedves vagy, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  11. :))) Aki 20-án kommentál egy 14-i bejegyzéshez, ne csodálkozzon, hogy lemarad a kóstolóról! :) Azért <3 és legközelebb viszek át, de pont akkor voltál beteg... :S

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)