Barackos charlotte torta

Piskótához:
  • 150 g liszt
  • 4 db tojás
  • 75 g cukor
  • 6 g sütőpor
  • 250 g baracklekvár
Krémhez:
  • 500 g túró
  • 150 ml natúr joghurt
  • 18 g zselatinpor
  • 75 g porcukor
  • 450 ml sárgabarackbefőtt
Elkészítés:

A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Egyenként hozzáadjuk a sárgáját, majd beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet is. Előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük 200 fokon. Ha megsült, konyharuhára borítjuk, megkenjük a lekvárral, majd a konyharuha segítségével feltekerjük és hűlni hagyjuk. Közben elkészítjük a krémet. A zselatint kb. 1 dl langyos vízzel elkeverjük, felforraljuk, majd hűlni hagyjuk és közben gyakran keverjük meg. A barackot lecsöpögtetjük, 10 fél barackot félreteszünk a díszítéshez, a többit kis kockákra vágjuk. A túrót kikeverjük a joghurttal, hozzáadjuk a cukrot, a barackot, a befőtt levéből kb. 1 dl-t és a langyos zselatint. Egy 26 cm átmérőjű tortaformát sütőpapírral kibélelünk. A tekercset kb. 1 cm vastag szeletekre vágjuk, majd a forma alját és oldalát kibéleljük vele. A krémet a formába simítjuk és 2 órára hűtőbe tesszük, tetejét díszítjük.

Megjegyzések

  1. Írtam az előbb egy hosszabb megjegyzést, de nem engedte a rendszer. Most nincs időm újra begépelni, majd kicsit később. A süti nagyon jól néz ki, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, érdemes ezt is kipróbálni, mert nagyon finom süti, a porcukorral viszont lehet bátrabban bánni. Nagyon várom a hosszabb megjegyzést is! :)

    VálaszTörlés
  3. Na itt vagyok. Én is szoktam ilyesmi sütit csinálni. Én egy kerek üvegedénybe szoktam tenni folpack-ot, és kibélelem a vékonyra szeletelt piskótatekerccsel. A krém az tejföl cukor, feloldott zselatin keveréke, és ebbe megy még 5dl felvert hulala. Mikor megdermedt, akkor az egészet kifordítom egy tányérra. Lehet turbózni úgy, hogy kakaós piskótát csinálsz, a krémet ízlés szerint nem tejföllel, hanem joghurttal csinálod, illetve a tetejére mikor kifordítottad csokimázat öntesz. De simán csoki nélkül is jó. Ezt írtam este, csak nem tudta a rendszer feldolgozni. Lehet sok volt neki? :)

    VálaszTörlés
  4. A krém lényegesen egyszerűbbnek tűnik, úgyhogy ki fogom próbálni. Szeretem az ilyen fajta sütiket.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ajánlom! Biztos sikerül, nagyon nehéz elrontani. Annyit még, hogy a tejföl egy nagy tejföl, és ha joghurtot teszel bele, akkor az is nagy dobozos legyen, meg mivel a joghurt hígabb, így kevesebb víz kell a zselatinhoz.
    Majd írd meg, hogy hogy sikerült!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)