Házi kenyér

Hozzávalók:
  • 2,5 dl langyos víz
  • 120 ml étolaj
  • 1 kk. só
  • 1 ek. cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 1/2 kg liszt (BL 55)
Elkészítés:
A hozzávalókat a dagasztógéppel összekeverjük és fél órán keresztül dagasztjuk, majd meleg helyen kb. egy órán keresztül kelesztjük. Amikor megkelt a kenyértészta, átgyúrjuk és vajazott, lisztezett jénaiban kb. 45 percig sütjük 170 fokon. A végén, vízzel megkenjük és pár percre visszatesszük a sütőbe.

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki a kenyér. Annyit szeretnék kérdezni, hogy milyen módban kell használni a sütőt? Alsó-felső, csak alsó vagy hőlégkeveréses sütés?
    Milyen az állaga? Szép lyukacsos? Mert amit én csináltam általában, abban picik voltak a légbuborékok, és olyan "nehéz ", tömör volt. Te gyakran sütsz ilyet? Hogy szokott sikerülni? Én is ki fogom próbálni, és majd írok, hogy hogy sikerült. Ha nem felejtem el, akkor le is fényképezem, és elküldöm!
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Alsó-felső sütéssel sütöttem. Ez volt az első egyedül sütött kenyerem, viszont elég régóta keressük a tökéletes receptet. :)Azt nem mondom, hogy olyan, mint a bolti kenyér, de nagyon finom és lyukacsos.
    Nagyon várom a véleményedet. :)
    Jó próbálkozást!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)