Az első fondant bevonatos tortám

Piskóta hozzávalói:
  • 5 tojás
  • 5 ek meleg víz
  • 25 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 5 dkg kakaó
  • 1 cs. sütőpor
5 tojásból vizes-kakaós piskótát készítek, úgy hogy a tojásokat szétválasztom, a tojássárgáját 5 evőkanál meleg vízzel és 25 dkg cukorral sűrű krémmé habosítom. Hozzáadok 25 dkg liszt és sima kakaópor keverékét, amibe 1 csomag sütőport is belekevertem. A tojásfehérjét kemény habbá felverem, óvatosan a masszához keverem. Sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformában sütöm. Ha kihűlt, 3 részre vágom.

Krém hozzávalói:
  • 2 ek liszt
  • 2 dl tej
  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 2 dl Hulala
A 2 evőkanál lisztből és 2 dl tejből pépet főzünk, kavargatással kihűtjük. 20 dkg Rama-t 20 dkg porcukorral habosra keverünk, hozzáadunk 25 dkg gesztenyemasszát, végül hozzáadjuk a kihűlt pépet, és esetleg egy kis rumot/rumaromát. Az első réteg piskótára kenjük ezt a krémet. A második rétegre 2 dl Hulalát kentem.
25 dkg porcukrot, 25 dkg Ramaval habosra kevertem, és ezzel az egész tortát bevontam.
Kiskukta fondantjával vontam be.
Hozzávalók:
  • 1 ek zselatin
  • 6 ek víz
  • 1 ek margarin
  • 2 ek méz 
  • porcukor, amennyit felvesz
Átszitáljuk a porcukrot. A zselatint elkeverjük a vízzel, és vízgőz felett hozzáadjuk a margarint és a mézet, az egészet hozzáadjuk a porcukorhoz és addig gyúrjuk, hogy ne ragadjon a kezünkre. Majd fóliába csomagoljuk és egy éjszakán át pihentetjük szobahőmérsékleten.

Megjegyzések

  1. Gratulálok, nagyon szép lett:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy! Főleg, hogy két kicsi mellett is meg tudtad csinálni ilyen szépre!
    puszi

    VálaszTörlés
  3. Én biztosan nem mondanám, hogy először csináltad, nagyon szép lett!!!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg nagyon cuki lett! :-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Mindenkinek az elismerő szavakat! Nagyon jól esik! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép ez a torta!Én még nem próbáltam a fondanttal borítást, de ami késik az nem múlik.Gratula!!

    VálaszTörlés
  7. Sütikuckó: Köszönöm! :) Szerintem nagyon finom volt! :) Bár a tejszínes réteg nem volt valami stabil, de elsőre meg voltam vele elégedve! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)