Bodzaszörp

Eredeti recept IDE KATTINTVA elérhető.

Hozzávalók:
  • 35-40 közepes fej virág
  • 8-10 mentalevél
  •  2-3 citrom
  • 10 dkg citromsav
  • 5 l víz
  • 3 kg cukor
  • 5 g tartósítószer
Elkészítés:
A virágokat nem szabad megmosni, szedésnél ügyelni kell arra, hogy a virágpor ne hulljon ki. Egy 10 literes edénybe belerakjuk a virágokat, a megmosott karikára vágott citromot, a mentalevelet, a citromsavat és a vizet. Hűvös helyen 24 órán keresztül állni hagyjuk. Másnap hozzáadjuk a 3 kg cukrot és az 5 g tartósítószert.
Addig kevergetjük, míg a cukor el nem olvad. Leszűrjük gézen keresztül, üvegekbe töltjük és celofánnal lezárjuk. Ebből a mennyiségből 6,5 liter szörp lesz.

Megjegyzések

  1. Ezt már én is kipróbáltam és nagyon finom lett, csak mentalevelet nem tettem bele akkor!
    Nagyon jó hűsítő itóka!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon frissítő üde és finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Éva: Ez volt életem első próbálkozása, olyan receptet kerestem, amit nem kell főzni és hetekig kevergetni! Már csak az eltarthatóságára vagyok kíváncsi, az íze nagyon finom! :)

    Ditta: Tényleg az, már egy üveggel el is fogyott, pedig csak tegnapelőtt lett kész! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom, mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Én nem vagyok nagy szörp fogyasztó, de ez tényleg nagyon finom! :) Köszi! ;)

    VálaszTörlés
  6. Kati: Aggódtam az eltarthatósága miatt, de amint látom, nem fogja az őszt sem megélni az a pár üveg, ami még van!

    Szilabi:) Örülök, hogy ízlik, fogyasszátok egészséggel! :)

    VálaszTörlés
  7. Nézzél be hozzám meglepetés vár!

    VálaszTörlés
  8. Sajnos már csak az emlékét őrizzük! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)