Almás pite

Hozzávalók:
  • 375 g liszt
  • 200 g vaj
  • 90 g cukor
  • 2 tojás
  • 1 kg reszelt alma
  • 4 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 kk. fahéj
  • fél csomag vaníliás pudingpor

Elkészítés:
Egy kedves ismerős ellátott minket nagyon sok almával, hálánk jeléül készült ez a pite neki. Az eredeti recept Citromhabtól van, sajnos az ízéről nem tudok nyilatkozni, de a visszajelzések alapján jól sikerült. Hamarosan itthonra is el fog készülni, a meggyes változat. 

A lisztet és a vajat késes aprítóban összekeverjük, kézzel hozzágyúrjuk a cukrot a tojásokat (félre teszünk a tészta lekenéséhez egy keveset), majd egy órán keresztül a hűtőben pihentetjük. A töltelékhez az almát a cukorral és a fahéjjal felforraljuk és kb 10 percen keresztül lassú tűzön tovább pároljuk. A vaníliás pudingport kb. 1 dl vízben csomómentesre keverjük, majd az almához öntjük és besűrítjük. A tészta 2/3 részéből kerek lapot nyújtunk és a formába simítjuk. Beleöntjük a tölteléket és a maradék 1/3 részből díszítjük a tetejét. Tojással megkenjük és 200 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt készre sütjük.

Megjegyzések

  1. Szép lett azokkal a csillagokkal a tetején. Biztosan nagyon finom is. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki guszta.Biztosan nagyon finom! Citromhabnál már szemeztem ezzel a recepttel azt hiszem legutóbb körtével csinálta, egyszer talán erre is sortkerítek és megsütöm!:)

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez nagyon guszta, igen én is láttam Citromhabnál, mentettem is már akkor, sorra fog kerülni almával az bizonyos.

    VálaszTörlés
  4. Hát nagyon guszta lett, fantasztikus a csillagokkal. Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  5. Petra, köszönöm! :) Nem ilyenre terveztem, sajnos rövid időm volt az elkészítésére! :)

    Éva, próbáld ki, azt hiszem én is hamarosan megsütöm itthonra is! :)

    Kati, kíváncsian várom a Tiédet is! :)

    Mrita, köszönöm, aranyos vagy! :)

    Vicuska, köszönöm Neked is! :)

    VálaszTörlés
  6. Petra, köszönöm! :) Nem ilyenre terveztem, sajnos rövid időm volt az elkészítésére! :)

    Éva, próbáld ki, azt hiszem én is hamarosan megsütöm itthonra is! :)

    Kati, kíváncsian várom a Tiédet is! :)

    Mrita, köszönöm, aranyos vagy! :)

    Vicuska, köszönöm Neked is! :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, Nektek meg ez az új kép! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)