Bazsalikomos-mézes sütőtök

Hozzávalók:
  • sütőtök
  • vaj
  • méz
  • bazsalikom
Elkészítés:

A sütőtököt nálunk mindig az Apukám készíti, idén először fogtam bele, természetesen az Ő receptje alapján. 

A tököt alaposan megmossuk, kikanalazzuk a magját, és feldaraboljuk. A tepsit  sütőpapírral béleljük ki, hogy a tökről lecsurgó méz ne égjen bele a tepsibe. Elhelyezzük a sütőlapon a tököket és minden vágott oldalát megkenjük vajjal, majd megszórjuk az apróra vágott bazsalikommal (nálam szárított). 180ºC-ra előmelegített sütőben sütjük, mikor már félig megpuhult, rácsurgatjuk a mézet, addig sütjük tovább míg a tökdarabkák megpuhulnak, illetve a méz szépen karamellizálódik.

Megjegyzések

  1. Ez így nagyon guszta de nem ismerem! Általában csak beteszem a sütőbe és megsütöm a tököt, így biztosan sokkal finomabb kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Bazsalikom? ez új ízvilágot ígér!

    VálaszTörlés
  3. Éva, ezért szeretem ezt a blogot írni... ha már csak egy ember mondja azt, hogy nem ismerte a receptet és ki fogja próbálni, akkor már megérte!!! :)

    Vicuska, próbáld ki, mi nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés
  4. akkor én mint másik Éva itt vagyok erősíteni a blogod írásának jogosultságát. én sem ismertem.
    ma mikor hazajöttem a tanfolyamról, már szinte kész volt a frissen sült sütőtök. de másik fele holnapra maradt, kipróbálom. annál is inkább, mert ez a tök eléggé.....íztelen, gyerekeim kértek volna rá cukrot, de mint elvetemült anyjuk, nem engedtem. mézzel mégiscsak jobban hangzik.

    VálaszTörlés
  5. Én is már alig várom, hogy megkezdjünk egy sütőtököt, annyi elképzelésem van vele...:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Éva, nagyon örülök, hogy ki fogjátok próbálni! Remélem, Ti is szeretni fogjátok! :)

    Kati, kíváncsian várom a Te ötleteidet is! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)