Almakompót

Hozzávalók:
  • 1 kg alma
  • fél citrom
  • 1 rúd vanília
  • cukor ízlés szerint
  • szegfűszeg
  • fahéj

Elkészítés:
Vannak berögzült dolgaim, amiből nem vagyok hajlandó engedni. Ilyen az almakompót is. Számomra elképzelhetetlen a krumplis tészta gyümölcs nélkül, néha még sült húsok mellé is szoktam ezt készíteni. 
Az almát megpucoljuk, kockákra vágjuk, lábasba tesszük és felöntjük vízzel, hozzáadjuk a cukrot, a citrom reszelt héját és a kifacsart levét, majd a fűszereket. Addig főzzük, míg az alma meg nem puhul. Nem kell megvárni, míg telejsen megpuhul, mert úgyis tovább puhul, mialatt saját levében kihűl.


Megjegyzések

  1. Ez már nekem ilyen terhességet idéző egyveleg! Krumplis tészta kompóttal??? Egyszer majd kipróbálom, de nálunk csak én szeretem a krumplis tésztát!

    VálaszTörlés
  2. Az első terhességem idején nőtt meg az igény a krumplis tésztára, az biztos, de ez az állapot azóta is tart! :) Ha legközelebb erre jársz, majd csinálok Neked! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom! Szeretem a kompótot sima almából de birsalmából is nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. A napközit idéző összeállítás... :)

    VálaszTörlés
  5. Én is almakompótot, vagy meggybefőttet eszek a krumplis tésztához!!! Sőt télen a rántott hús mellé is. Ezek szerint nagyon hasonló az ízlésünk.:)

    VálaszTörlés
  6. Éva, birsalmából még nem próbáltam, bár a birsalmasajtot nagyon szeretem! :)

    Szilabi, nosztalgiázunk? :)

    Gizi, meggybefőtt a másik kedvenc hozzá! :) Úgy látom, tényleg hasonló az ízlésünk! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)