Vajas puffancs

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1,5 dl langyos tej
  • 1 dl langyos víz
  • fél élesztő
  • 1 ek cukor
  • 1,5 kk só
  • 4 ek olaj
  • 1 ek tejföl
  • vaj
  • lekenéshez: 1 tojás sárgája, 1 ek tej, pici só

Elkészítés:
Hétvégén bolyongtam a blogok között, mikor rátaláltam erre a puffancsra, megláttam és egyből beleszerettem, rögtön ki is próbáltam. Egyáltalán nem bántam meg, köszönet érte Illéskrisznek. Semmit sem változtattam rajta, ez a recept így jó, ahogy van! :)

Kevés tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a többi hozzávalóból kelt tésztát dagasztunk. Letakarva megkelesztjük, majd lisztezett felületre borítjuk, és elfelezzük a tésztát. Egyenként, kb. 20x30 cm-es lappá nyújtjuk, ezután hosszában elfelezzük, majd kb. 4 cm-es csíkokra vágjuk. Mindegyik csík egyik végébe teszünk egy kevés vajat, majd a vajas résznél egy kicsit széthúzva a tésztát, feltekerjük. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoljuk, majd konyharuhával letakarva még egy fél órát kelesztjük. Mikor megkeltek, a tojás sárgáját kikeverjük a tejjel és a csipet sóval, és megkenjük vele a puffancsok tetejét. Előmelegített sütőben, 175 C-on, 20-25 perc alatt arany barnára sütjük.

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta! Látszik hogy jó puha süti lehet!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek lettek, gondolom a családod hamar elkapkodta. :)

    VálaszTörlés
  3. De szépek, én is szívesen elfogyasztottam volna:)

    VálaszTörlés
  4. Éva, bizony, nagyon puha sütik! :)

    Petra, köszönöm, tényleg hamar elfogyott! :)

    Vicuka, igazad van isteniek! :)

    Kati, ha közelebb laknál, nagyon szívesen megkínálnálak, de azt nem garantálom, hogy a csomagodban lesz ilyen! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm és finomak is! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia,
    Tényleg jól néznek ki!
    /Hasonlót szoktam készíteni, de töltve/.
    Remélem jól vagytok!
    Puszi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)