Narancslekvár

Hozzávalók:
  • 5dl frissen csavart narancslé és a sűrítmény
  • 25 dkg cukor
  • fél csomag Dzsemfix extra
  • 1 dl vÍz
  • 4-5 szem szegfűszeg

Elkészítés:

Előljáróban leszögezem, hogy az elkészítését senkinek sem ajánlom!!! Na igen, van ilyen is...
Szóval az úgy kezdődött, hogy mindenképpen szerettem volna narancslekvárt főzni, sikerült nagy mennyiségű narancsot beszerezni hozzá, tehát már csak egy jó recept kellett. Kerestem-kutattam, segítségül hívtam a google-t, és kidobta első körben ezt a receptet, nem is tűnt bonyolultnak, így nekivágtam.
A vízből, a cukorból és a szegfűszegből szirupot főzünk, hozzáadjuk a narancsok levét, majd 10 percig főzzük. Végül hozzáadjuk a dzsemfixet is, amivel már csak pár percig forraljuk. Tiszta üvegekbe töltjük és légmentesen lezárjuk. Pár percre fejjel lefelé fordítjuk, és száraz dunsztba tesszük.
Igaz, ezt tegnap követtem el, de ma tartottam a főkóstolást... az íze borzalmas. A narancsot még csak nyomokban sem lehet érezni, és annyira édes, hogy szinte ehetetlen.
Megkérek mindenkit, hogy akinek van egy jól bevált narancslekvár receptje, ne legyen rest, ossza meg velem! :) Köszönöm!
Kívánok mindenkinek sikeres péntek 13-át!
Kép innen

Megjegyzések

  1. Ez aztán gasztroblog bejegyzés...:-) Annak nem örülök, hogy rettenetes lett, de ilyet sem láttam, hogy valaki ellenpéldával büszkélkedett a blogján - bár túl sok bolgot nem olvasok - ! Ezért is tartozol a kedvenceim közé!

    VálaszTörlés
  2. Mesi,
    Nekem van egy jó receptem, de az elkészítése elég macerás, bár az íze nagyon narancsos volt, így egy kicsit kárpótolt a nehézkes készítéséért:)

    http://szekimama.blogspot.com/2010/12/narancslekvar.html

    VálaszTörlés
  3. :))) Az első narancslekvárom nekem sem sikerült a legjobban, de azóta nincs gond. Ezt a receptet viszont ajánlom, nem épp' a pillanatok műve, de nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  4. De kár érte! Én évek óta ezt a receptet használom, nagyon szeretjük, nem dzsemfixes. http://katucikonyha.blogspot.com/2011/04/narancsdzsem.html

    VálaszTörlés
  5. Ahogy nézem jól mutat az üvegbe töltve, de ha te mondod elhiszem hogy az íze nem jó! Sajna tippem és receptem nincs!

    VálaszTörlés
  6. Imre :) elfogult vagy velem, azért nagy puszi! :)

    DebiGabi, köszönöm, nem gondoltam, hogy ilyen macerás lesz előállítani pár kis üveg lekvárt! :)

    egycsipet, látom hasonlóan kezdtük a narancslekvár projektünket! :) Elmentettem a Te új verziódat is, bár őszintén szólva, azt hittem egyszerűbb lesz! :)

    Katuci, köszi! A három verzió közül ez tűnik a legegyszerűbbnek! :)

    Éva, most is bebizonyosodott számomra, hogy a jó munkához idő kell! Azért nem adom fel, csak várok egy kicsit nyugodtabb időszakra! :)

    VálaszTörlés
  7. Pedig gondoltam, hogy íme hoztál nekem egy jó receptet, mert én is most szereztem be a narancsot hozzá:)

    VálaszTörlés
  8. Kati, ez nem az a recept, de várom a Te verziódat is! :)

    VálaszTörlés
  9. Én főztem a télen narancslekvárt, linket keressek? (Lusti vagyok...)Tavaly decemberben készült, a blogomon megtalálod. Én nem voltam hajlandó kipiszkálni a gerezdek közül a hártyákat, ezért picit keserű utóíze van, de sütibe tökéletes, egyáltalán nem érezni. Ha további infóra van szükséged, kérdezz bátran:-)

    VálaszTörlés
  10. Gerdi, megnéztem! Köszönöm! Tudod már, hogy mitől volt a kesernyés utóíz? Azt hittem tényleg, hogy egyszerűbb lesz előállítani a tökéletes narancslekvárt... tévedtem! :)

    VálaszTörlés
  11. Ó, szívesen:-) Szerintem a gerezdeket elválasztó hártyáktól, no meg egy grapefruitot is tettem bele, ami szintén kesernyés. De ez eredetileg nem kellett bele, csak én szeretek variálni, s időnként pórul járni:-)

    VálaszTörlés
  12. Gerdi, ezen jót mosolyogtam! Én is szeretek kísérletezni! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)