Csíkos kalács

Hozzávalók:
  • 50 dkg finom liszt
  • 10 dkg rétes liszt
  • 3 dl langyos tej
  • 1/2 kocka friss élesztő
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 mokkáskanál só
  • 2evőkanál vaj
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 1 tojás sárgája a kenéshez

Elkészítés:
Nagyon szeretjük a kelt tésztákat, a kalács az egyik gyengém. A kakaós kalács volt eddig a kedvencem, de akkor megláttam Illéskrisznél ezt a csíkos kalácsot, kipróbáltam, és most nem tudok a kettő közül választani. Annyira finom lett, hogy csak ez a négy szelet maradt meg fényképezésre, szóval bátran ajánlom mindkettőt. :)

Ebből az adagból két kalács lesz. A kétféle lisztet kelesztő tálba mérjük, hozzáadjuk a tejet, a cukrot, a sót, a vajat és a felfutott élesztőt. Alaposan összegyúrjuk a tésztát, majd elfelezzük, és az egyik felébe belekeverjük a vízzel kikevert kakaóport, majd meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Ezután lisztezett lapra borítjuk a tésztákat, mindkettőt elfelezzük és 4 téglalapot nyújtunk belőlük. Alulra tesszük a világos lapot, és rátesszük a kakaósat. Szorosan feltekerjük, majd a roládokat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Letakarjuk, és még fél órát pihentetjük. Mikor ismét megkeltek a kalácsok, akkor a tojás sárgájával lekenjük őket, és előmelegített sütőben, 170 C-on, kb. 30-40 perc alatt készre sütjük.

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta a kalácsod nagyon finom lehet! Visszatértél a régi blogruhádház? Ez fiatalosabb. Most gondolkodtam én is hogy variálok valamit az enyémen is!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerült! Örülök, hogy ízlik Nektek is! Köszönöm, hogy megemlítettél! :o)))

    VálaszTörlés
  3. Éva, köszönöm! Igen, visszatértem, még mindig nem találom az igazit, de nem adom fel! :) Kíváncsian várom a Te újításodat is! :)

    Illéskrisz, ez csak természetes! :) Nagyon köszönöm a receptet,bár már látom, hogy tovább kellett volna nyújtani, de majd legközelebb! :)

    VálaszTörlés
  4. Azért én nem tudok olyan nagyon variálni, csak ami adva van azok közül, de még gondolkodom én is. Úgy vagyok vele hogy kiválasztok egy új háttért aztán meggondolom magam és vissza az egész.

    VálaszTörlés
  5. Ezzel én is így vagyok, nehezen változtatok, ami egyszer bevált, ahhoz nagyon ragaszkodok! :)

    VálaszTörlés
  6. Drága Mesim!
    Lehet, hogy hülye a kérdés...Mennyi vízben kell a kakaót elkeverni?
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy hülye a kérdés... :) Csak pár kanál, hogy csomómentesre tudd kavarni és hozzá tudd keverni a többi hozzávalóhoz!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)